Izvirna poslovna darila za vaše podjetje

Obdarovanje naših najdražjih je del kulture zahodnega sveta že dolgo časa. Obdarujemo ob različnih priložnostih, v poslovnem svetu pa se obdarovanje običajno nanaša na praznična obdobja in poslovne uspehe. Vas zanima, kako izbrati izvirna darila za poslovne priložnosti?

Obdarovanje skozi zgodovino

Že prazgodovinski človek naj bi podarjal različna darila – kamni posebnih oblik, zobje živali ali pa enostavno utrgan cvet travniške rastline, so bila prva darila, ki so jih ljudje podarjali drug drugemu, da bi izrazili svoje spoštovanje, ljubezen in naklonjenost. Z razvojem orodij pa so se začela naravna darila obdelovati, da so nastale prve verižice in druge oblike nakita.

darilo
Darilo naj bo primerno priložnosti.

Začetki obdarovanja kot ga poznamo danes segajo v obdobje Starega Egipta. Egipčani veljajo za prvo civilizacijo, ki je začela z obdarovanji. Darila so v tem obdobju prejemali faraoni, običajno pa so bila v obliki nakita, šopov in drugih dobrin. Namen obdarovanja je bila priprava faraonov na razkošno življenje po smrti.

Pomen obdarovanja je bil velik tudi v obdobju Stare Grčije, kar v svoji literaturi opisuje tudi vsem dobro poznani Homer, ki je imel velik vpliv na tedanjo družbo in izobraževanje. V svojem delu Odiseja Homer opisuje starogrški način gostoljubnosti ter pomena izročanja daril. Poudarjal je, da je izročanje daril tujcem simbol prijaznosti in velikodušnosti ter spodbuja razvoj družbe.

Danes je obdarovanje del kulture, tako v zasebnem svetu, kjer svoje najdražje obdarujemo ob rojstnih dnevih, obletnicah in različnih dosežkih, kot tudi v poslovnem svetu, kjer so lahko izvirna poslovna darila pomemben del poslovnega uspeha. Industrija na področju obdarovanja se ves čas širi, pri tem so vse bolj v ospredju individualni pristop in izvirnost.

In kakšna je psihologija obdarovanja?

V ozadju obdarovanj je povezovanje ljudi – obdarovanje namreč obdarovancu sporoča, da je cenjen in viden. Obdarovanje omogoča občutke zadovoljstva in nas napolni s pozitivnimi misli, z obdarovanji pa so povezani tudi različni reki. Danes izpostavimo rek »bolje dati, kot dobiti«, ki nas spomni, da je bistvo v tem, da dajemo in ne samo sprejemamo.

Različne raziskave so skušale ugotoviti, kateri občutki se pri človeku sprožijo, ko obdaruje druge. Gre za občutke splošnega zadovoljstva, sreče in veselja. Sreča je v resnici dvojna – srečen je tisti, ki obdaruje, prav tako tisti, ki je obdarovan. Obdarovanje izboljša naše počutje in poveča vrednotenje lastne sreče in zadovoljstva z življenjem. Z obdarovanjem se dokazano izboljšajo socialne povezave posameznika, pri čemer je potrebno poudariti, da vrednost darila ni pomembna. Prejemanje daril spodbuja obdarovanca, da tudi sam obdaruje druge ter občutke zadovoljstva prenaša naprej.

Lahko izvirna poslovna darila prispevajo k uspehu podjetja?

Uspeh podjetja je rezultat kakovostnega dela zaposlenih v podjetju ter njihovih dobrih povezav z uporabniki. Dejstvo je, da skrbno izbrana izvirna poslovna darila krepijo most med podjetjem in uporabniki oziroma poslovnimi partnerji, povečujejo zaupanje v vaše podjetje ter širijo prepoznavnost vaše blagovne znamke.

izvirna poslovna darila
Izvirna poslovna darila prilagodite sporočilom svojega podjetja oziroma blagovne znamke.

Na kaj naj pazim, ko izbiram izvirna poslovna darila?

Trženje in širjenje prepoznavnosti blagovne znamke je zahtevno opravilo, od katerega je odvisno marsikaj. Pomembno je, da izbrano poslovno darilo opremite s podatki podjetja. To enostavno naredite z namestitvijo logotipa podjetja – pazite le, da ne izberete preveč izstopajočih barv, velikost logotipa naj bo manjša, da bodo vaša izvirna poslovna darila tudi stilsko dovršena. Preveliki logotipi ter neprimerne barve namreč poslabšajo vtis izdelka ter ne dajejo vtisa profesionalnosti.

Pazite, da obdarite vse člane skupine s katerimi delate. Raje izberite manjše in finančno dostopnejše darilo, ki je primerno za vse ter ne delajte razlik med člani skupine, saj lahko ti dobijo napačno sporočilo. Ugodna rešitev je, da obdarujete skupino – različni prigrizki oziroma sladice sodijo med majhna darila, ki razveselijo vsakogar.

Obdarujte, ko je čas za to. To so predvsem poslovna srečanja oziroma sestanki, sklenjeni dogovori ali pa praznična obdobja. Pri tem pazite, da ne dajete vtisa podkupovanja.

Izberite darilo, ki je povezano s sporočilom, ki ga sporoča vaše podjetje oziroma blagovna znamka. Če obdarujete posameznike oziroma skupino, ki jo bolj dobro poznate, poskusite darilo bolj personalizirati. Seveda pazite, da ne izpadete preveč promocijsko vsiljivi – darilo naj bo simbol zaupanja in dobrega sodelovanja, nikakor pa ne tehnika prodaje.

Zaključek

Vodenje podjetja oziroma trženje blagovne znamke in njenih proizvodov je zagotovo zahtevno opravilo, ki zahteva ogromne količine znanja in prilagajanj. Na eni strani je potrebno zagotavljati kakovostne produkte oziroma storitve, na drugi strani pa pritegniti nove poslovne partnerje in uporabnike, ki bodo produkte oziroma storitve uporabljali. Dober način povezovanja so zagotovo izvirna poslovna darila s katerimi lahko naredite most dobrega sodelovanja z obstoječimi in novimi uporabniki.

Pri izbiri poslovnih daril upoštevajte vrednote, ki jih ima vaše podjetje – če je vaš moto trajnostno in zeleno, naj temu sledi tudi izbira izvirnih poslovnih daril, ki jih bodo vaši uporabniki oziroma partnerji zagotovo z veseljem sprejeli in uporabljali. Zavedajte se, da je sporočilo poslovnega darila vedno v izražanju zaupanja v sodelovanje in delo, nikakor pa ne promocija vas oziroma podjetja. Za slednjo boste morali uporabiti druga znanja, veščine in tehnike.